Alacsony koleszterinszintű diéta menüterv? Az élethosszig tartó alacsony koleszterinszintű diéta megfelelő Önnek?

Hitel: NataBene/iStock/GettyImages. A magas vérkoleszterinszintű embereknek napi 200 milligrammra kell korlátozniuk az étkezési koleszterin bevitelét - tanácsolja az UCSF Health. Ha ez rád is hasonlít, kérdezd meg orvosodat arról, hogy a hét nap helyett egy életre szóló, alacsony koleszterinszintű diétát kövess.

Az egészséges koleszterinszint fenntartásának legjelentősebb módja, ha a feldolgozott és vörös húsok helyett több oldható rostban gazdag, fehérjében gazdag növényi táplálékot fogyasztunk. Számos ízletes, teljes értékű élelmiszer létezik, amelyek jóllakatnak, miközben táplálják a szervezetet, és csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet.

Mi az az étkezési terv a koleszterinszint csökkentésére?

A koleszterinszint-csökkentő étkezési terv nem egy korlátozó vagy divatos diéta, hanem egy olyan étkezési stílus, amelyet egy életen át követhet. Az étkezési terv célja, hogy segítsen olyan ételek kiválasztásában, amelyek csökkentik a koleszterinszintet, javítják a szív egészségét, és támogatják a testsúlyszabályozást. Fontos a bizonyos zsírokban és koleszterinben gazdag élelmiszerek korlátozása.

Az alacsony koleszterinszintű étrend elérésének legjobb módja az olyan élelmiszerek hozzáadása, amelyek csökkentik az LDL-t, a káros koleszterint hordozó részecskét, amely hozzájárul az artériákat elzáró érelmeszesedéshez.

Az alacsony só-, cukor- és telített/transzzsír-tartalmú, omega-3 zsírsavakban gazdag étrend csökkentheti az LDL-koleszterinszintet (14).

A mediterrán étrend csökkenti a koleszterinszintet?

A mediterrán étrend követése ízletes és egészséges módja a koleszterinszint csökkentésének és a szív egészségének javítására. Ebben az egészséges mediterrán étkezési tervben a koleszterinszint csökkentése érdekében ízletesen fogsz étkezni, miközben csökkented a magas koleszterinszintet és fokozod a szíved egészségét.

A mozgáshiány, a túlsúly, az egészségtelen táplálkozás (gondoljunk a gyorséttermi ételek, a feldolgozott élelmiszerek, az állati zsírok és a cukor magas bevitelére), valamint a dohányzás mind szerepet játszhatnak a koleszterinszint emelkedésében.

Ha magas a koleszterinszintje, erősen korlátozni kell a magas telített zsírban, transzzsírban és hidrogénezett zsírban gazdag élelmiszerek fogyasztását.

A nem vegetáriánus étrend esetében fontos megjegyezni, hogy az alacsony koleszterinszintű diéta során fogyasztott hús ideális esetben grillezve, grillezve, főzve, sütve vagy sütve legyen, minimális mennyiségű egészséges olajban.

Milyen élelmiszerek csökkentik a koleszterinszintet és javítják a szívbetegségek egyéb kockázati tényezőit? Az étrend erőteljes hatással van a koleszterinszintre és más kockázati tényezőkre. Íme 13 olyan élelmiszer, amely csökkentheti a koleszterinszintet és javíthatja a szívbetegségek egyéb kockázati tényezőit. 1. Hüvelyesek A hüvelyesek, más néven hüvelyesek a növényi élelmiszerek egy csoportja, amelybe a bab, a borsó és a lencse tartozik. A hüvelyesek sok rostot, ásványi anyagot és fehérjét tartalmaznak.

A koleszterinszint alacsonyan tartása és az általános egészség érdekében összpontosítson arra, hogy a zsírokat szívbarát élelmiszerekből, például lazacból, diófélékből, lenmagból, olívaolajból és repceolajból szerezze be.

Hogyan csökkenthetem a koleszterinszintemet? Néhány egyszerű változtatás az étrendben - a testmozgással és más szívbarát szokásokkal együtt - segíthet csökkenteni a koleszterinszintet. A zabpehely oldható rostokat tartalmaz, amelyek csökkentik az alacsony sűrűségű lipoprotein (LDL) koleszterint, a "rossz" koleszterint. Az oldható rost olyan élelmiszerekben is megtalálható, mint a vesebab, a kelbimbó, az alma és a körte.

Mi a legjobb reggeli a koleszterinszint csökkentésére? 1. Zab. A koleszterinszint csökkentésének első egyszerű lépése, ha reggelire elfogyasztasz egy tál zabpelyhet vagy hideg zabalapú gabonapelyhet, például Cheeriost. Ez 1-2 gramm oldható rostot biztosít. Adj hozzá egy banánt vagy néhány epret további fél grammért.

Ezt a kiadós quinoa reggeli tálat szeletelt mandulával, banánnal és mandulavajjal tálaljuk, de a feltéteket könnyedén kombinálhatjuk.

Miért fontos a koleszterinszint ellenőrzése? Például a telített zsírokban és transzzsírokban gazdag ételek fogyasztása a rossz (LDL) koleszterinszint emelkedését okozza. Ezért a koleszterinbevitel megfigyelése és szabályozása fontos a különböző egészségügyi állapotok elkerülése érdekében. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy egyetlen élelmiszer sem segíthet a koleszterinszint csökkentésében.

Ez a cikk elmagyaráz mindent, amit az egészséges koleszterinszintről és az ideális alacsony koleszterinszintű étrendről tudni kell. Hogyan csökkenthető az LDL-koleszterinszint? A kutatások azt mutatják, hogy a több rost - különösen a gyümölcsökben, babban és zabban található oldható rostok - fogyasztása segíthet az LDL-koleszterinszint csökkentésében ( 4 ). A túlsúly csökkentése az egyik legjobb módja a koleszterinszint csökkentésének. Csökkentheti az LDL-t, miközben növelheti a HDL-t, ami optimális az egészség szempontjából ( 15 ).

Milyen élelmiszerek csökkentik a koleszterinszintet? A szójabab és a belőle készült élelmiszerek, például a tofu és a szójatej fogyasztását egykor a koleszterinszint csökkentésének hatékony módjaként hirdették. Az elemzések azt mutatják, hogy a hatás szerényebb - napi 25 gramm szójafehérje (10 uncia tofu vagy 2 és fél csésze szójatej) fogyasztása 5-6%-kal csökkentheti az LDL-értéket. 10. Zsíros halak.

A telített zsír elsősorban állati eredetű élelmiszerekből, például húsból és tejtermékekből származik, de növényi forrásokban, például a kókuszdióban is megtalálható.

Szüksége van arra, hogy a koleszterint táplálékból nyerje?

A koleszterin egy viaszos anyag, amelyre a szervezetnek szüksége van a működéshez. A máj elegendő koleszterint termel a szervezet folyamatainak támogatásához. Tehát nincs szükséged rá, hogy táplálékból szerezd be (és nem is esszenciális tápanyag). A koleszterin, amit a táplálkozásodból nyersz, extra és felesleges, mintha homokot tennél a strandra.

Egy tanulmány megállapította, hogy a barna rizsben található rizskorpaolaj (RBO) a koleszterin felszívódása-visszaszívódása és a koleszterinszintézis visszaszorítása révén koleszterincsökkentő hatást vált ki.

Az alábbiakban felsoroljuk azokat az élelmiszereket, amelyeket az alacsony nátrium- és koleszterinszintű diéta során kerülni kell.
A koleszterinszint csökkentésének első egyszerű lépése egy tál zabpehely vagy hideg zabalapú gabonapehely, például Cheerios reggelire.

A koleszterinnek két fő típusa van: az alacsony sűrűségű lipoprotein (LDL), amelyet általában "rossz" koleszterinnek is neveznek, és a nagy sűrűségű lipoprotein (HDL), vagyis a "jó" koleszterin.

Mi a legjobb módja az alacsony koleszterinszintű étrend elérésének?

Az alacsony koleszterinszintű étrend elérésének legjobb módja az olyan élelmiszerek hozzáadása, amelyek csökkentik az LDL-t, a káros koleszterint hordozó részecskét, amely hozzájárul az artériákat elzáró érelmeszesedéshez. A különböző élelmiszerek különböző módon csökkentik a koleszterinszintet.

top Security

Foto Template

Sony Phone

Nike Shoes

Vinyl Record

iPhone

Lawless Inc

DEA Foundation

Walter White

Jesse Pinkman

Product Manager

Skyler white

Accountant