A PLOS One tudományos folyóiratban megjelent új tanulmány szerint a TikTok "mérgező" diétás kultúrát népszerűsít, és "dicsőíti" az extrém fogyást. A tudósok 1000 videót elemeztek 10 népszerű fitnesz- vagy táplálkozással kapcsolatos hashtagben. Minden egyes vizsgált videónak több mint egymilliárd megtekintése volt a vizsgálat 2020-as kezdete óta.
Egyre több Gen Z felhasználó választotta a TikTokot elsődleges keresőmotorjának, és az alkalmazás átláthatatlan és titokzatos, személyre szabott algoritmusa bizonyára sok kritikát kapott a fogyókúrás termékek, "thinspo" esztétikai videók, veszélyes diéták, például a szakaszos koplalás és más, nem ellenőrzött orvosi tanácsok népszerűsítése miatt.
A kutatók azt remélték, hogy meghatározzák a TikTok-videók kulcsfontosságú témáit az élelmiszerekkel, a táplálkozással és a testtömeggel kapcsolatban. A témák között szerepelt a fogyás dicsőítése, az egészség és a soványság elérését szolgáló ételek ábrázolása - és a szakértők hiánya.
Ki a TikTok generáció? A "TikTok-generációnak" is nevezett Z generáció egyre inkább kedveli a platformot más közösségi médiumokkal szemben, és 10 tinédzserből közel hatan napi felhasználóként tartják magukat számon. Az amerikai tizenévesek többsége rendelkezik fiókkal a TikTok-on, 67%-uk mondta, hogy valaha is használta az alkalmazást, 16%-uk pedig azt, hogy "szinte állandóan" használja.
Itt az ideje, hogy átgondold a TikTok influencerek diétás és táplálkozási tanácsainak elfogadását. A PLOS One tudományos folyóiratban megjelent új tanulmány szerint a TikTok "mérgező" diétás kultúrát népszerűsít, és "dicsőíti" az extrém fogyást. A tudósok 1000 videót elemeztek 10 népszerű fitnesz- vagy táplálkozással kapcsolatos hashtagben.
Mi az az Ön számára oldal a TikTok-on? A For You oldalon elsősorban az algoritmus által kiválasztott videók találhatók. Ez az első dolog, amit az alkalmazás megnyitásakor lát, és ahol a felhasználók a legtöbb időt töltik. De nem ez az egyetlen módja a TikTok tartalmak megtekintésének. Íme a többi hely, ahol az algoritmus szerepet kap.
Mitől olyan különleges a TikTok, különösen a fiatalabb felhasználók, például a Z generáció tagjai körében? A TikTok egy olyan közösségi platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szórakoztató 15 másodperces videókat készítsenek és osszanak meg, például szájszinkronizálást, szkeccseket és táncversenyeket. A TikTok-felhasználók több mint 60%-a a Z generációhoz tartozik, amely az 1996 után született felhasználókat jelenti.
Mik a TikTok új hirdetési irányelvei? "Új hirdetési irányelveket vezetünk be, amelyek tiltják a koplaló alkalmazások és fogyókúrás kiegészítők hirdetését, és szigorítják a káros vagy negatív testképet népszerűsítő hirdetések korlátozását" - mondta Tara Wadhwa, a TikTok biztonságpolitikai menedzsere egy 2020-as nyilatkozatban.
Hogyan működik a TikTok? A TikTok funkciói megkönnyítik a videók megtalálását, a megtekintés szűrését és az adatvédelem szabályozását. A TikTok megkönnyíti a látott tartalmak újrafelhasználását is a meglévő videók remixelésével vagy hang és effektek használatával. Íme a hét legjobb tipp és trükk a TikTok alkalmazás személyre szabásához.A TikTok több száz vizuális effektussal rendelkezik, a zöld képernyőtől kezdve az interaktív háttereken át az arcmaszkokig. Ha látsz egy videót, amely egy érdekes effektust használ, könnyen láthatsz még több olyan videót, amely ugyanezt az effektust használja. Az effekt neve a videó bal alsó sarkában jelenik meg; koppints rá, hogy megnézd az adott effektre vonatkozó keresési eredményeket.
A TikTok elősegíti az étkezési zavarokat? A TikTokot idén sok kritika érte, mert olyan hirdetéseket és felhasználók által készített videókat futtatott, amelyek látszólag étkezési zavarokat vagy egyébként egészségtelen étrendeket népszerűsítettek. A BuzzFeed News februárban arról számolt be, hogy az alkalmazás "tele van evészavar-párti tartalmakkal", amelyek egyes nézők számára kiváltó hatásúak.A Gen Z-sek túl komolyan veszik magukat a TikTok-on? A Z generációsok nem veszik magukat túl komolyan, ugyanakkor tudjuk, mikor van itt az ideje, hogy felszólaljunk a változásért és kiálljunk magunkért. Ennek ellenére úgy találtam, hogy a Z generáció humora a TikTok-on kevésbé a másokra való panaszkodásra, mint inkább a saját személyes tapasztalatainkkal kapcsolatos viccelődésre épül.
Az egészségesebb, befogadóbb tartalmak népszerűsítése érdekében a szakértők szerint a TikTok felhasználóinak el kell dönteniük, hogy nem lépnek kapcsolatba a táplálkozással és étrenddel kapcsolatos káros üzenetekkel. Ha így tesznek, módosíthatják az algoritmust, és esetleg csökkenthetik a káros tartalmaknak kitett emberek számát.