Mennyi kávét ihatunk egy nap?

A koffein, mint természetes stimuláns, roppant népszerű, hiszen több mint 60 növényfajban található meg, valamint szerte a világon élvezhető, különösen a kávé, csokoládé és tea készítményeknek köszönhetően. Az italok koffeintartalma az összetevőktől és az italok elkészítésének módjától függően változik. Noha a koffeint biztonságosnak tekintik, a túlzásba vitt fogyasztás aggodalomra adhat okot - írja a Femcafe.

Örökös vitatéma, hogy mennyi az ideális kávéfogyasztás, hiszen van, aki azt mondja, hogy serkenti az agyműködést, ezzel együtt pedig a teljesítményünket is fokozza, míg mások egyenesen károsnak vélik a koffein fogyasztását. Akkor most mi az igazság? Mennyi koffeint vihetünk be egy nap a szervezetünkbe büntetlenül? Mind az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA), mind pedig az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) meghatározza a biztonságos koffeinbevitel mértékét, ami jelen esetben: legfeljebb 400 mg / nap, egyszerre pedig csupán 200 mg. Kutatások szerint napi több csésze kávé sem okoz semmiféle gondot, sőt, fogyasztása csökkenti a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Mivel a kávé antioxidánsokban gazdag, ez a tulajdonsága több szempontból is igen vonzóvá teszi: az antioxidánsok megvédik a sejtjeinket a szabadgyökök káros hatásaitól, illetve csökkentik bizonyos daganatos, gyulladásos betegségek kialakulási esélyét. Állítólag a kávét rendszeresen fogyasztó nők esetében kisebb a szélütés bekövetkeztének kockázata is.

Bár valóban serkenti az agyi tevékenységet, a kávé rendszeres fogyasztása azonban – más élvezeti cikkekhez hasonlóan – kialakít egyfajta függőséget, az agyunkban is létrejön a dependencia, és a korábbi élénkítő voltához képest csak egy elengedhetetlen szükségkellék lesz, hogy egyáltalán beinduljon a normális agyműködés. A kedvenc feketénknek közismert a vízhajtó hatása, tehát ha nagy szerelmed a kávé, ügyelni kell a megfelelő folyadékpótlásra. A kávé eme tulajdonsága a dehidratáltság miatt is kellemetlen, ha sok folyadék távozik a szervezetünkből és nem pótoljuk kielégítő mértékben, könnyen egy aszaltszilvára hasonlító, ráncos nőszemély lehet belőlünk. A kávéban lévő savak előkészítik a terepet a gyomorfekély kialakulására, így ha van rá mód, legalább ne kongó, üres gyomrunkba küldjük azt a feketét. Ha más alternatívát keresel, akkor érdemes kipróbálni a fekete teát is, ami szintén híres serkentő hatásáról. A kávé mellett ez az egyik olyan ital, amit előszeretettel fogyasztunk, sőt az egészséges életmód hívői akár még a kávét is helyettesítik ezzel. Ez a tea szintén gazdag antioxidánsokban, baktériumölő hatással bír, egyes kutatások szerint pedig a rendszeres fogyasztásával könnyebben átvészelhetjük a stresszes helyzeteket.

Fekete tea koffein tartalma: kb. 50 mg - egy csésze

Presszókávé koffein tartalma: kb. 212 mg - vagyis az ajánlott napi mennyiség, maximum két csésze presszókávé.

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON VAGY CSATLAKOZZON A CSOPORTUNKHOZ!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Halálos baleset Várdombnál - egy 17 éves lány az áldozat

Halálos baleset Mezőörsnél - Volán autóbusz és egy kisteherautó ütközött frontálisan

Idős asszonyt fosztott ki a házaspár Budapesten – a nőt elfogták, a férfit még keresi a rendőrség

Padon ülő nőt és gyerekeit gázolta el egy autós Budapesten

20 "bölcsesség" Schobert Norbitól