5 módszer, hogy sokkal jobban aludj

Az utóbbi hónapokban a megnövekedett stressz szint komoly hatással van az alvásra is - nem csoda, ha azt érzed, hogy szinte képtelen vagy kipihenni magad. De van megoldás!

Feküdj le korábban!

Ez elég egyértelműen hangzik, ugye? Lehet, hogy evidensnek tűnik, de az, hogy korábban feküdj le a szokottnál, sokkal fontosabb, mint hinnéd Parinaz Samimi alvásszakértő, jógainstruktor szerint. "90 perces alvási ciklusaink vannak, és a REM alvási ciklusunk reggel, hajnalban zajlik. Ha korán kelsz, lehet, hogy az ébresztő megszólalása előtt még nem érted el ezt a fázist, ezért vagy fáradtabb" - vallja a szakember.

Legyen minden este egy rutinod lefekvés előtt

A testnek 24 órás ciklusai vannak, napi biológiai órája, és akkor jársz a legjobban, ha van egy megbízható szertartásod lefekvéskor. Így a megfelelő hormonok (kortizol és melatonin) hamarabb működésbe képesek lépni a fényre vagy épp a sötétségre reagálva. A szakértő szerint fontos, hogy amennyire lehet, minden nap, beleértve a hétvégét is, ugyanakkor menj aludni, a rendszeres alvási ütemezés ugyanis elősegíti a REM és az alvás általános minőségének növekedését.

Iktasd ki a zavaró tényezőket!

Ha zavarnak este a környék neszei, az autók, bármi más, próbálj meg alvást segítő zenére elaludni. De egyre elterjedtebbek a fehér zajt kibocsátó eszközök, úgynevezett fehérzaj-generátorok, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy blokkolhassuk a káros hangokat magunk körül.

Emellett törekedj arra, hogy este távol maradj az elektronikai eszközöktől, moss arcot és fogat, áldozz pár percet légzőgyakorlatokra, meditálásra. Ezek apró, de nagyon hatásos trükkök!

Csak kényelmesen!

Fontos, hogy jó matracon aludj, és számodra megfelelő hőfok legyen a lakásban. Mindkettő elengedhetetlen a minőségi pihenéshez. A túl puha vagy túl kemény matracon való fekvés nem csak rossz alvást eredményez, de hosszú távon állandó hátfájást is okozhat.

Nem mindegy, mit eszel és iszol alvás előtt

A fűszeres ételek és a tejtermékek nem a legjobbak elalvás előtt, de az alkohol és a koffein is negatívan hatnak az alvásra. Ezek bármelyike ugyanis megzavarja a természetes testkémiát és ébren tarthat, ez negatívan hat a normál alvási ciklusra és rontja az alvás általános minőségét.

Forrás: Joy.hu

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

6 vicces történet nőgyógyászoktól, amit nem bírsz ki nevetés nélkül

Ezen besírsz: 10+3 vicces településnév a Nyugat-Dunántúlról

Halottal álmodtál? Ezt üzeni neked a tudatalattid

Videón, ahogy tigris közelít egy férfihoz fényes nappal, az utcán

A cselgáncsozó Pupp Réka ötödik